24 Aralık 2012 Pazartesi

Her derde deva zeytinyağı

  Derlerdi de inanmazdım..Tamam zeytini de yağını da yemeyi çok severim hatta hastasıyım denebilir.Ama gel gör ki oraya buraya sürmek bana göre anlamsız ve uyduruktu.Taaakii Nilin pişiğine kadar.Güya en iyi dedikleri pişik kreminden aldım ama hiç birşey zeytin yağı kadar fayda etmedi.Önceleri anneme olurmu yaa çocuğun kıçına yağ mı sürülür demiştim.Annem de bak gör demişti.Tabi hazır zeytin yağı değil bahsettiğim.Dedemin bahçesindeki ağaçlardan topladığımız fabrikadan yağ olarak aldığımız yağı annem ocakta baya bi ısıttıktan sonra (bu işlemi sanırım asiti gitsin diye yapıyorlar) küçük bir kavanoza koyduk.Nil in kızarıkları oldukça sürdük. Abartmıyorum ertesi gün geçiyordu.
    Sonra ben saçım için kullandım,hatta bebeği olan bir arkadaşım göğüsünde oluşan yaralar için kullanmış,başka bir arkadaşım bebeğine bebe yağı yerine zeytin yağı kullanıyorum dedi ama ben onu denemedim.Sadece geçenlerde Nil in yanağında kuruluk vardı çatlayacak gibiydi,kremler etki etmedi ben de zeytinyağı sürdüm..2 gün sonra düzeldi..Kısacası şiddetle tavsiye edilir.Hem zaten zeytin ağacının kendisi mükemmel bir ağaç.Yüzyıllar boyunca yaşayabiliyor.Çok dayanıklı,bakıma daha az ihtiyaç duyan ve bonkör bir ağaç.
    Ayrıca zeytin ağacına,zeytin dalına tarih boyunca farklı anlamların yüklenmesinde vardır bir sebep diye düşünüyorum.Okuyun derim..

Dedemin zeytinliği

2 yorum:

Adsız dedi ki...

güzel kızınla ve tüm sevdiklerinle nice yıllara.. yeni yılınız kutlu olsun.

Gul dedi ki...

teşekkür ederiz.sizede çok mutlu yıllar diliyorum:)