18 Ağustos 2013 Pazar

Bebeklerde diş lekeleri

   Aslında bu konuda bilgilendirilmiştim ama sanırım çok ciddiye almadım.Demir ilacını verirken ki 9.ayda bıraktım herhangi bir gıdaya karıştırmadım.Dişlere leke yapar dediler ama baktım yapmıyor devam ettim.Bir arkadaşımın bebeğinde sararma yapmıştı.Herhangi bir sararma olmadı diye pek endişe etmedim.Garip bir şekilde sonradan dişlerinin üzerinde siyah noktacıklar oluştu.Başlangıçta çürük sandım.Dişlerini fırçalamaya başladım artmasın diye ama çürük değil dedi doktorumuz.Demir ilacından kaynaklanan lekeler dedi.Önceleri yoktu dedim ama sonrada oluşabilirmiş,geçmezmiş.Demir fazlalığından olan bir şey mi acaba, fazla demir vermekten mi oldu diye sordum.Hayır ilgisi yok dedi.Ama yeni çıkan sıfır dişinin birinin iç tarafında yine gördüm o lekeden.Yani tekrar bir daha sormayı düşünüyorum.Umarım artmadan bir son bulur bu lekeler...

Hiç yorum yok: